Legendiniai ispaniški saldainiai kaltinami rasizmu, aktyvistai reikalauja keisti prekės ženklą

252

Socialiniuose tinkluose pradėta kampanija, nukreipta prieš Ispanijos šokolado prekės ženklo personažo politinį nekorektiškumą, palaikant judėjimą #BlackLivesMatter.

Prieš keletą mėnesių „ColaCao“, šokolado gėrimų prekės ženklas, jau dešimtmečius atpažįstamas iš savo reklaminės dainos apie „negrito“ veikėją, pakeitė savo reklaminį džinglą tam, kad atsikratytų rasistinių sąsajų, kurias įžvelgė juodaodžių bendruomenė.

Šįkart visuomenės akiratyje atsidūrė „Conguitos“ – populiarieji Ispanijos šokoladiniai saldainiai, kurių prekinis ženklas ir gerai atpažįstamas talismanas – tamsus arba šviesus besišypsantis personažas „Conguito“.

Šiam prekės ženklui juodaodžių bendruomenės aktyvistai sukūrė peticiją bei surinko 500 parašų su kreipimuosi į saldainius gaminančią įmonę „Lacasa“. Iniciatyva sukėlė sujudimą socialinėje žiniasklaidoje, kur buvo atkreiptas dėmesys į neproporcingai dideles raudonas „Conguito“ karikatūrų lūpas.

Šį prekės ženklo personažą sukūrė reklamos agentūra dar 1961 m. – daugiau nei prieš 50 metų.

Conguitos“ gaminanti įmonė „Lacasa“ turi keturias saldainių gamyklas, kurios yra išsidėsčiusios visoje Ispanijoje, taip pat dukterines įmones Portugalijoje ir Prancūzijoje, o metinė įmonės apyvarta siekia 150 milijonų eurų.

Vienoje pirmųjų saldainių video reklamų galima matyti sąsają su gentimis ir apeigomis. Interviu „El Periódico de Aragón“, garsiojo personažo kūrėjas Juanas Tudela Férezas paaiškino, kad dabar „nebūčiau taip padaręs. Tai buvo laikmetis, kai buvo įprasta tokiems gaminiams suteikti egzotiškumo įspūdį“.

„Nuo tada, kai„ Lacasa Group“ įsigijo gaminį, buvo atsikratyta neigiamos konotacijos, orientuojantis į produkto suteikiamą vertę, o ne į kokias nors konkrečias rases“, – sakė įmonės atstovai socialiniame tinkle. Grįsdami savo argumentą jie pabrėžia, kad ant baltojo „Conguitos“ pakuotės yra baltas talismanas.

Tačiau šis argumentas netenkina tų, kurie pasirašė peticiją ir reikalauja viešo „Lacasa“ bendrovės atsiprašymo juodaodžių bendruomenei, reikalaudami dalį pelno paaukoti organizacijoms, kovojančioms su rasizmu.

Baltojo šokolado pakuotė